Saturday, February 9, 2019

მეთოდი ,, თოვლის გუნდა''

მეთოდი „თოვლის გუნდა“ („ორი – ოთხი – რვა“)

მეთოდი გამოიყენებაროდესაც აუცილებელიარომ მონაწილეებმა რომელიმე
საკითხი განიხილონ ჯერ წყვილებშიშემდეგ ოთხეულებშიშემდეგ რვაკაციან ჯგუფებში
და მეთოდის უპირატესობა ის არისრომ იგი ასწავლის მოლაპარაკებების წარმართვას,
არჩევანის გაკეთებას და კონსენსუსის (თანხმობისმიღწევას.

მუშაობის თანმიმდევრობა:
•          წაიკითხეთ ტექსტი.
•          ტექსტის წაკითხვამდე მონაწილეებს მსჯელობისა და დისკუსიისთვის
სთავაზობენ კითხვებს.
•          მონაწილეები ტექსტს წყვილებში კითხულობენპასუხობენ კითხვებს და
შეთანხმებულ გადაწყვეტილებას იღებენგააფრთხილეთ ისინირომ პასუხის ან
გადაწყვეტილების მიღებაში წყვილებმა აუცილებლად უნდა მიაღწიონ თანხმობას
(კონსენსუსს).
•          წყვილები ოთხეულებად გააერთიანეთ და შეთავაზეთმათ მიერვე მიღებული
გადაწყვეტილებები განიხილონოთხეულების მონაწილეებმა განსახილველ საკითხთან
დაკავშირებით საერთო გადაწყვეტილება უნდა მიიღონ.
•          ოთხეულები უფრო დიდ ჯგუფებში გააერთიანეთ და დრო მიეცითრომ
საკითხი განიხილონპოზიციები შეაჯერონ და საერთო გადაწყვეტილება მიიღონ.

მინი-კვლევა
მისი მიზანია გადაწყვეტილების მიღების პროცესზე ზემოქმედებისა და მასში აქტიური
მონაწილეობის პრაქტიკული შესწავლა.
შევარჩიოთ კვლევის თემამაგალითადკულტურულ-ისტორიული ძეგლის
მდგომარეობა“.
ნაბიჯი 1 შეაფასეთ კულტურულ-ისტორიული ძეგლის მდგომარეობა შემდეგი სქემით:
•          კულტურულ-ისტორიული ძეგლის მდგომარეობა წარსულში და აწმყოში;
•          ფფ მისი ისტორიული და მხატვრული ღირებულება;
•          ამ ძეგლში მულტიკულტურალიზმის ნიშნები წარსულსა და აწმყოში.
•          ფაქტორებირომლებმაც ამ ნაგებობის ნგრევა გამოიწვია და მისი
დანიშნულების ცვლილებაზე იქნონია გავლენა.
ნაბიჯი 2 ჯგუფებში გააანალიზეთ რაიონიქუჩარომელზეც ცხოვრობთდა
დაადგინეთრომელი კულტურულ-ისტორიული ობიექტებია მასზე
განლაგებული.
•          შეადგინეთ ამ კულტურული და ისტორიული ობიექტების ჩამონათვალი.
•          ამოარჩიეთ კვლევის ობიექტი და განსაზღვრეთ მისი მდგომარეობა.
•          შეადგინეთ მისი დაცვისთვის/შენარჩუნებისთვის საჭირო ქმედებების
ალგორითმი.
ნაბიჯი 3 ჯგუფებში შეადგინეთ კითხვარითქვენ მიერ შერჩეული ძეგლის
მდგომარეობასთან და მის შესაძლებელ დაცვასთან დაკავშირებით ჩაატარეთ
საზოგადოების წარმომადგენლების გამოკითხვა – ახალგაზრდებისსაშუალო
ასაკის ადამიანებისპენსიონერების და .
ნაბიჯი 4 შერჩეული ობიექტის შესახებ მოამზადეთ პრეზენტაცია და გამოფინეთ კლასში,
სკოლაშითქვენი დასახლებული პუნქტის საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილას –
მოედანზემუზეუმშიადგილობრივ საკრებულოში და .
ნაბიჯი 5 ისტორიისა და კულტურის ძეგლების დაცვის საკითხებზე მოაწყვეთ
შეხვედრა სპეციალისტებთანმოამზადეთ გეგმა-პროექტი და ძეგლის
რეკონსტრუქციის აუცილებლობის დასაბუთებამასში გაითვალისწინეთ ძეგლის
შესაძლებელი ფუნქციური და სიმბოლური გამოყენებარაც ადგილობრივი
საზოგადოებრიობისთვის მნიშვნელოვანია.
ნაბიჯი 6 ადგილობრივი თვითმმართველობის/ცენტრალური ხელისუფლების ორგანოებს
მიმართეთ წერილითრომლითაც ძეგლის მდგომარეობის შესახებ შეატყობინებთ და
ჩამოაყალიბებთ ამ ძეგლის შენარჩუნების თქვენეულ ხედვას.
ნაბიჯი 7 ადგილობრივ გაზეთში დაწერეთ წერილი ამ თემაზე.




No comments:

Post a Comment