შეფასების რუბრიკები



პრეზენტატორის შეფასების რუბრიკები :


კრიტერიუმები
წონა
1.
აზრი მკაფოდ და გასაგებადაა  ჩამოყალიბებული
2 ქულა
2.
შეუძლია პრობლების იდენთიფიცირება
2 ქულა
3.
მსჯელობა გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
2 ქულა
4.
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას საკითხთან მიმართებაში
2 ქულა
5.
საუბრობს თავდაჯერებულად
1 ქულა
6.
  ფლობს პრეზენტატორისათვის სათანადო უნარ-ჩვევებს
 ( ამყარებს აუდიტორიასთან თვალიათ კონტაქტს და იცავს დროის ლიმიტს )
1 ქულა
                                  



      შემაჯამებელი  სამუშაოს  კრიტერიუმები :
შეფასება
1-4
5-6
7-8
9-10
პასუხობს დასმულ კითხვებს,ავლენს შესწავლილი საკითხის ცოდნას.
საერთოდ ვერ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
ნაწილობრივ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
ნაწილობრივ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს,ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.და ანალიზის უნარს.
შინაარსი
გაუმართავია
ფაქტები და მაგალითები არასაკმარისი რაოდენობითაა მოცემული.
ფაქტები და მაგალითები კარგად ვერ ამყარებს თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას.
ფაქტები და მაგალითები კარგად  ამყარებს თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას.
ავლენს ანალიზისა და კრიტიკული აზროვნების უნარს.
ყურადღებას ვერ  ამახვილებს ფაქტზე,ვერ  ავლენს კრიტიკული აზროვნების უნარს.
ყურადღებას ნაწილობრივ   ამახვილებს ერთ ან ორ ფაქტზე,ვერ  ავლენს კრიტიკული აზროვნების უნარს.
ყურადღებას   ამახვილებს რამოდენიმე ფაქტზე,ნაწილობრივ  ავლენს კრიტიკული აზროვნების უნარს.
მოსწავლე აანალიზებს მასალაში მოცემულ საკითხებს,გამოხატავს მათთან დაკავშირებით საკუთარ პოზიციას.
გამოაქვს დასკვნები.
 საერთოდ  ვერ  გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს  არადექვატური დასკვნები.
ვერ  გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს  არადექვატური დასკვნები.
ნაწილობრივ   გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს  ნაწილობრივ ადექვატური დასკვნები.
კარგად  გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს  ადექვატური დასკვნები.
დროის ლიმიტი
 საერთოდ  ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
  ვერ  იცავს დროის ლიმიტს.
ნაწილობრივ იცავს დროის ლიმიტს.
 დროის ლიმიტი  დაცულია.














თვითშეფასება
სქემა №1
დებულება
ქულა
მე ყოველთვის ვაფასებ საკუთარ თავს.
მე ყოველთვის ვიტოვებ დროს თვითგანვითარებისათვის,როგორი დაკავებულიც უნდა ვიყო სკოლისა თუ საოჯახოსაქმეებით.
წარმოქმნილი სირთულეები არ მაშინებს, პირიქით, ზრდისჩემს აქტიურობას.
მე ყოველთვის ვპოულობ დროს საკუთარი საქმიანობისრეფლექსიისათვის.
მე ვაანალიზებ ჩემს ემოციებსა და გამოცდილებას.
მე ბევრს ვკითხულობ.
მე ხშირად ვერთვები კონსტრუქციულ კამათში ჩემთვისსაინტერესო საკითხებზე.
მე მჯერა ჩემი შესაძლებლობების.
მე ვცდილობ, ვიყო ღია და გულწრფელი.
მე ვაცნობიერებ იმ ზეგავლენას, რომელსაც ჩემზე ახდენენირგვლივ მყოფი ადამინები.
მე ვმართავ საკუთარ პროფესიულ განვითარებას და ვიღებდადებით შედეგებს.
მე სიამოვნებას მანიჭებს ახლის ათვისება.
მე არ მაშინებს ჩემზე დაკისრებული მაღალიპასუხისმგებლობა.










სქემა №2
 კრიტერიუმები
შეფასება (1, 2, 3 )
1.
 მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
 2.
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
3.
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
4.
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად;
5.
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
6.
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
7.
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
8.
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
9.
მოსწავლეებს ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
10.
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
11.
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც;
12.
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
13.
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
14.
ვაცნობიერებს კლასის  სტრუქტურაში მოსწავლეთა  არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს უწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
15.
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები












კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
2
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა  მოტივაციას
3
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელსუწყობდა მიზნის მიღწევას
4
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
5
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
6
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
7
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
8
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარყურადღებას
9
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
0
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს  კითხვებზე პასუხის გასაცემად







































ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10

 სადისკუსიო ჯგუფების საქმიანობის შეფასება
სახელები.............................................................................................

თარიღი....................

სადისკუსიო თემა:...............................................................................

  შეფასების კრიტერიუმები
 
  დიახ
 
  არა
 
  ზოგჯერ
 
  დისკუსიის პროცესში ყველა მონაწილეობდა და გამოთქვამდა აზრს. კომუნიკაცია ინტერაქტიური იყო.
 
   


 
   
 
   
 
  ჯგუფი მეგობრულად იყო განწყობილი, მონაწილეები ერთმანეთს მხარს უჭერდნენ.
 
   
 
   
 
   
 
  ჯგუფის წევრები ხშირად სვამდნენ შეკითხვებს აზრების დასაზუსტებლად და დისკუსიის პროცესის სრულყოფისათვის.
 
   
 
   
 
   
 
  დისკუსია ჯგუფში თემას არ გასცილებია
 
   
 
   
 
   
 


დანართი 2

პროფესიული განვითარების განხორციელებული გეგმის რეფლექსიის შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
არ შეესაბამება
შეესაბამება
პროფესიული
საჭიროებები
გამოკვეთლია

არგუმენტირებულად.  მითითებული  ესგ-ს  ან

მასწავლებლის
პროფესიული
სტადარტის

შესაბამისი ამონარიდი (მუხლი)


შერჩეული
აქტივობები
კავშირშია

თვითშეფასების
შედეგად
დადგენილ

საჭიროებებთან



ზუსტად   არის   განსაზღვრული   ცოდნა   და

უნარები
რომლების  განვითარებასაც  ისახავდა

მიზნად
მასწავლებლის    მიერ
შერჩეული

პროფესიული განვითარების აქტივობა

მასწავლებელი  აღწერს  მიღებული  ცოდნის  და

გამოცდილების
გამოყენების
კონკრეტულ

მაგალითს, საკუთარ საგაკვეთილო პრაქტიკაში

მასწავლებელის აღწერილი საკუთარი პედაგოგიური პარქტიკის ცვლილება კავშირშია მიღებულ ცოდნასა და გამოცდილებასთან.
საგნობრივ კათედრაზე განხორციელებული აქტივობის, დამუშავებული თემის წარდგენა კათედრაზე, პროფესიული ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარების მიზნით პრეზენტაციის მოწყობის რუბრიკა


კრიტერიუმები

1
2
3
4





არ
ნაკლებად
შეესაბამებ
სრულად





შეესაბამება
შეესაბამება
შეესაბამება
ცოდნის
გაზიარების
მიზნები/ამოცანები




ნათლადაა ჩამოყალიბებული





იდენტიფიცირებულია  პრობლემა,  თუ  რატომ




გახდა საჭირო ამ თემის გაზიარება





კვლევის მეთოდოლოგია შესაბამება თემას.











მოცემულია
დეტალური
ინფორმაცია   იმის




შესახებ, როდის და რა პირობებში შეიძლება იყოს




გამოყენებული
ახალი
ცოდნა
(მოყავს




მაგალითები)







დასკვნები
და
ძირითადი
მიგნებები




ჩამოყალიბებულია ლაკონურად და გასაგებად




კოლეგების
უკუკავშირი
გათვალისწინებულია




და გამოტანილია შესაბამისი დასკვნები






„სასწავლო ციფრული ობიექტების შექმნა, ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება“ შეფასების რუბრიკა





კრიტერიუმები

1

2


3


4










არ

ნაკლებად

შეესაბამებ

სრულად










შეესაბამებ
შეესაბამებ

შეესაბამებ

















ციფრული ობიექტის შექმნა შეესაბამება  გაკვეთლის











ან პროექტით დასახულ საგანმნათლებლო მიზნებს


























ციფრული
რესურსების
და
ტექნოლოგიების











გამოყენება შეესაბამება
გაკვეთლით ან პროექტით











დასახულ საგანმნათლებლო მიზნებს























ციფრული ობიექტი ან გამოყენებული რესურსი არის











ინტერაქტიული და აძლევს საშუალებას  მოსწავლეს











აქტიურად   ჩაერთოს   გაკვეთლის   ან   პროექტის











მიზნების მიღწევის პროცესში.














ციფრული  ობიექტი  ან  გამოყენებული  რესურსი











ხელს
უწყობს
გამჭოლი
კომპეტენციების











განვითრებას

















იყენებს    სასწავლო    ციფრულ    ობიექტს    და











ელექტრონულ   რესურსებს   ,   ინფორმაციისა   და











პროგრამული
უზრუნველყოფის
ეთიკისა    და











არსებული კანონმდებლობის დაცვით














პროფესიული პრაქტიკის კვლევის შეფასების რუბრიკები
























კრიტერიუმები

1
2


3

4









არ
ნაკლებად

შეესაბამება


სრულად









შეესაბამება
შეესაბამება




შეესაბამება


კვლევის
აქტუალობა
და
მნიშვნელობა












/კვლევისმიზანის/საკვლევი    საკითხების












დასაბუთებლობა, სიცხადე, ინოვაციურობა












საკითხის ირგვლივ არსებული ლიტერატურის












ანალიზის ადეკვატურობა და სიღრმე

























კვლევის მეთოდოლოგიის საკვლევ საკითხთან












შესაბამისობა  /  კვლევის  ეთიკის  საკითხების












გათვალისწინება































კვლევის
შედეგების
არგუმენტირებულად












წარმოდგენა

















დასკვნების და ძირითადი მიგნებების სისწორე












და კავშირი ძირითად ტექსტთან


































სპეციალურ საგანმანათლებლო საჭიროების მოსწავლესთან მუშაობის შეფასების რუბრიკა



კრიტერიუმები


1
2
3
4










არ
ნაკლებად
შეესაბამება
სრულად










შეესაბამება
შეესაბამება

შეესაბამება
კონკრეტულ  საგანში  სასწავლო  მიზნების




მისაღწევად

სსსმ
მოსწავლის
ისგ




ითვალისწინებს მოსწავლის აკადემიურ და




ფუნქციურ შესაძლებობებსა და მოსწავლის




უნარების ძლიერ და სუსტ მხარეებს.





ისგ ითვალსწინებს მოსწავლის პიროვნულ




თვისებებს,



ინტერესებს

და




ინდივიდუალურ თავისებურებებს.





ისგ-ში   წარმოდგენილი   გრძელვადიანი




სასწავლო
მიზნები
ეფუძნება
ეროვნულ




სასწავლო
გეგმას
და
ადაპტირებულია




მოსწავლის

შესაძლებლობებისა
და




საგანმანათლებლო


საჭირობების




გათვალისწინებით.









ისგ
მოიცავს
მოსწავლის
ფუნქციური




უნარების განვითარების მიზნებს.





სწავლისა
და
სწავლების
მოკლევადიანი




მიზნები და  სტრატეგიები  ნათლად  არის




ჩამოყალიბებული
და
ემსახურება




გრძელვადიანი
მიზნების
მიღწევას
და




მოსწავლის კლასში ინტეგრაციას.






ისგ
მოიცავს
მოსწავლის
აკადემიური




მიღწევებისა
და
ფუნქციური
უნარების




განვითარების
პედაგოგიურ
შეფასებას




(დასახულ მოკლევადიან და გრძელვადიან




მიზნებთან მიმართებაში).







ისგ  მოიცავს  მოსწავლის  მშობლებთან  და




სხვა
მასწავლებლებთან
რეგულარული




კონსულტაციების
(მინიმუმ
თვეში




ერთხელ) ამსახველ ჩანაწერებს.






















ინტეგრირებული გაკვეთილის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

1
2
3
4





არ შეესაბამება
ნაკლებად
შეესაბამება
სრულად






შეესაბამება

შეესაბამება
გაკვეთილის
მიზანში
ჩანს




საგანთაშორისი
ინტეგრირება




შინაარსების

და
გამჭოლი




უნარ-ჩვევების მიხედვით





გაკვეთილის







საქმიანობების/აქტივობების/




მიზანთან
შესაბამისობა
და




შესაბამისი


სწავლების




სტრატეგიების და რესურსების




გამოყენება








კლასის

ორგანიზების




ფორმების








მიზანთან/აქტივობებთან





შესაბამისობა







საკითხების








შეჯამების/შეფასების





მეთოდების

სტანდარტთან




/მიზანთან/აქტივობებთან





შესაბამისობა







მისაღწევი  შედეგების  (ცოდნა,




უნარები, დამოკიდებულებები)




სიცხადე
და
დასახულ




მიზნებთან/სტანდარტთან





შესაბამისობა.
მოსალოდნელი




სირთულეების გააზრება.








საგანმანათლებლო პროექტის შეფასების რუბრიკა



კრიტერიუმები

1
2
3
4







არ
ნაკლებად
შეესაბამება
სრულად







შეესაბამებ
შეესაბამება

შეესაბამებ









რამდენად
მნიშვნელოვანია/აქტუალურია




პროექტით გათვალისწინებული საკითხი და




ცხადად არის დასაბუთებული





რამდენად კონკრეტული, მიღწევადი, ნათელი




და გაზომვადია პროექტის მიზნები




რამდენად  ემსახურება  თითოეული  ამოცანა




და
აქტივობა
პროექტის
მიზნების




მიღწევას/შედეგებზე გასვლას





რამდენად საკმარისია პროექტში მონაწილეთა




ცოდნა,  ასაკი  და  გამოცდილება  პროექტით




დასახული
მიზნებისა
და
დაგეგმილი




შედეგების მისაღწევად







რამდენად
აქტიურად
არიან
ჩართულნი




მონაწილეები პროქტში







დაგეგმილი

აქტივობები
რამდენად




ემსახურება თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში




გამოყენებას









რამდენად
იკვეთება  პროექტის
სასწავლო




დისციპლინებთან    კავშირი,    და    მასში




სხვადასხვა დისციპლინების ინტეგრირება




რამდენად
საკმარისია
ვადები
პროექტის




შედეგების მისაღწევად







რამდენად თვალსაჩინოდ და რეალისტურად




არის

გაწერილი

პროექტით




გათვალისწინებული

მოსალოდნელი




მოკლევადიანი და გრძლევადიანი შედეგები




(შეესაბამება მიზნებს და ამოცანებს),




რამდენად
არის
გათვალისწინებული




პროექტის
მონიტორინგისა
და
შეფასების




სტრატეგია    (სავარაუდო    კრიტერიუმები,




რომლებიც
მიუთითებენ
პროექტის




წარმატებას)









რამდენად  არის  გაანალიზებული პროექტის




განხორცილების
რისკები
და
შესაძლო




ხარვეზები და მათი თავიდან აცილების გზები




რამდენად
ლოგიკურად
არის
აგებული




პროექტი  (თანამიმდევრობა),  ლაკონური  და




მარტივი ენა














გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის თვითშეფასების სქემა

რა იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?
რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?
რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?
ვისთან ერთად იმუშავე?
რა გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?
რა ვერ გააკეთე კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
რა გინდა, შემდეგში უკეთ გააკეთო?





No comments:

Post a Comment