პრეზენტატორის შეფასების რუბრიკები :
|
კრიტერიუმები
|
წონა
|
1.
|
აზრი მკაფოდ და გასაგებადაა ჩამოყალიბებული
|
2 ქულა
|
2.
|
შეუძლია პრობლების
იდენთიფიცირება
|
2 ქულა
|
3.
|
მსჯელობა
გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
|
2 ქულა
|
4.
|
გამოხატავს
საკუთარ დამოკიდებულებას საკითხთან მიმართებაში
|
2 ქულა
|
5.
|
საუბრობს
თავდაჯერებულად
|
1 ქულა
|
6.
|
ფლობს პრეზენტატორისათვის სათანადო უნარ-ჩვევებს
( ამყარებს აუდიტორიასთან თვალიათ კონტაქტს და
იცავს დროის ლიმიტს )
|
1 ქულა
|
შემაჯამებელი სამუშაოს კრიტერიუმები :
შეფასება
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
პასუხობს
დასმულ კითხვებს,ავლენს შესწავლილი საკითხის ცოდნას.
|
საერთოდ ვერ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
|
ნაწილობრივ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
|
ნაწილობრივ პასაუხობს დასმულ კითხვებს.ვერ ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.
|
ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს,ავლენს ცოდნას საკითხის მიმართ.და ანალიზის
უნარს.
|
შინაარსი
|
გაუმართავია
|
ფაქტები და მაგალითები არასაკმარისი რაოდენობითაა მოცემული.
|
ფაქტები და მაგალითები კარგად ვერ ამყარებს თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას.
|
ფაქტები და მაგალითები კარგად
ამყარებს თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას.
|
ავლენს
ანალიზისა და კრიტიკული აზროვნების უნარს.
|
ყურადღებას ვერ ამახვილებს ფაქტზე,ვერ
ავლენს კრიტიკული აზროვნების უნარს.
|
ყურადღებას ნაწილობრივ ამახვილებს
ერთ ან ორ ფაქტზე,ვერ ავლენს კრიტიკული აზროვნების
უნარს.
|
ყურადღებას ამახვილებს რამოდენიმე
ფაქტზე,ნაწილობრივ ავლენს კრიტიკული აზროვნების
უნარს.
|
მოსწავლე აანალიზებს მასალაში მოცემულ საკითხებს,გამოხატავს მათთან დაკავშირებით
საკუთარ პოზიციას.
|
გამოაქვს
დასკვნები.
|
საერთოდ ვერ გამოაქვს
დასკვნები/გამოაქვს არადექვატური დასკვნები.
|
ვერ გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს არადექვატური დასკვნები.
|
ნაწილობრივ გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს ნაწილობრივ ადექვატური დასკვნები.
|
კარგად გამოაქვს დასკვნები/გამოაქვს ადექვატური დასკვნები.
|
დროის
ლიმიტი
|
საერთოდ ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
|
ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
|
ნაწილობრივ იცავს დროის ლიმიტს.
|
დროის ლიმიტი დაცულია.
|
თვითშეფასება
სქემა №1
დებულება
|
ქულა
|
მე ყოველთვის ვაფასებ საკუთარ თავს.
|
|
მე ყოველთვის ვიტოვებ დროს თვითგანვითარებისათვის,როგორი დაკავებულიც უნდა ვიყო სკოლისა თუ საოჯახოსაქმეებით.
|
|
წარმოქმნილი სირთულეები არ მაშინებს, პირიქით, ზრდისჩემს აქტიურობას.
|
|
მე ყოველთვის ვპოულობ დროს საკუთარი საქმიანობისრეფლექსიისათვის.
|
|
მე ვაანალიზებ ჩემს ემოციებსა და გამოცდილებას.
|
|
მე ბევრს ვკითხულობ.
|
|
მე ხშირად ვერთვები კონსტრუქციულ კამათში ჩემთვისსაინტერესო საკითხებზე.
|
|
მე მჯერა ჩემი შესაძლებლობების.
|
|
მე ვცდილობ, ვიყო ღია და გულწრფელი.
|
|
მე ვაცნობიერებ იმ ზეგავლენას, რომელსაც ჩემზე ახდენენირგვლივ მყოფი ადამინები.
|
|
მე ვმართავ საკუთარ პროფესიულ განვითარებას და ვიღებდადებით შედეგებს.
|
|
მე სიამოვნებას მანიჭებს ახლის ათვისება.
|
|
მე არ მაშინებს ჩემზე დაკისრებული მაღალიპასუხისმგებლობა.
|
სქემა №2
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
|
|
1.
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო
პროცესში;
|
|
2.
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
|
|
3.
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ
საკუთარი მოსაზრებები.
|
|
4.
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის
ასახსნელად;
|
|
5.
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას
;
|
|
6.
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები
საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
7.
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე
დემოკრატიულად;
|
|
8.
|
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
|
|
9.
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
|
|
10.
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის
არის საინტერესო
|
|
11.
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ
პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც;
|
|
12.
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა
კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან
ერთამნეთს;
|
|
13.
|
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის
პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|
14.
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაში მოსწავლეთა
არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
|
|
15.
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
|||
2
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
|
|||
3
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელსუწყობდა მიზნის მიღწევას
|
|||
4
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
5
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები
შეესაბამებოდა მიზანს
|
|||
6
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა
ინტერესები და შესაძლებობები
|
|||
7
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
|||
8
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარყურადღებას
|
|||
9
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
|||
1 0
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
სადისკუსიო ჯგუფების საქმიანობის შეფასება
სახელები.............................................................................................
თარიღი....................
სადისკუსიო
თემა:...............................................................................
შეფასების
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ზოგჯერ
|
დისკუსიის
პროცესში ყველა მონაწილეობდა და გამოთქვამდა აზრს. კომუნიკაცია ინტერაქტიური
იყო.
|
|||
ჯგუფი
მეგობრულად იყო განწყობილი, მონაწილეები ერთმანეთს მხარს უჭერდნენ.
|
|||
ჯგუფის
წევრები ხშირად სვამდნენ შეკითხვებს აზრების დასაზუსტებლად და დისკუსიის
პროცესის სრულყოფისათვის.
|
|||
დისკუსია
ჯგუფში თემას არ გასცილებია
|
პროფესიული განვითარების განხორციელებული გეგმის რეფლექსიის
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
არ შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
||
პროფესიული
|
საჭიროებები
|
გამოკვეთლია
|
||
არგუმენტირებულად. მითითებული
ესგ-ს ან
|
||||
მასწავლებლის
|
პროფესიული
|
სტადარტის
|
||
შესაბამისი
ამონარიდი (მუხლი)
|
||||
შერჩეული
|
აქტივობები
|
კავშირშია
|
||
თვითშეფასების
|
შედეგად
|
დადგენილ
|
||
საჭიროებებთან
|
||||
ზუსტად არის
განსაზღვრული ცოდნა და
|
||||
უნარები
|
რომლების განვითარებასაც ისახავდა
|
|||
მიზნად
|
მასწავლებლის მიერ
|
შერჩეული
|
||
პროფესიული
განვითარების აქტივობა
|
||||
მასწავლებელი აღწერს
მიღებული ცოდნის და
|
||||
გამოცდილების
|
გამოყენების
|
კონკრეტულ
|
||
მაგალითს, საკუთარ
საგაკვეთილო პრაქტიკაში
|
მასწავლებელის აღწერილი საკუთარი პედაგოგიური პარქტიკის
ცვლილება კავშირშია მიღებულ ცოდნასა და გამოცდილებასთან.
საგნობრივ კათედრაზე განხორციელებული აქტივობის, დამუშავებული
თემის წარდგენა კათედრაზე, პროფესიული ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარების მიზნით პრეზენტაციის
მოწყობის რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
არ
|
ნაკლებად
|
შეესაბამებ
|
სრულად
|
|||||
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
ა
|
შეესაბამება
|
|||||
ცოდნის
|
გაზიარების
|
მიზნები/ამოცანები
|
||||||
ნათლადაა ჩამოყალიბებული
|
||||||||
იდენტიფიცირებულია პრობლემა,
თუ რატომ
|
||||||||
გახდა საჭირო
ამ თემის გაზიარება
|
||||||||
კვლევის მეთოდოლოგია
შესაბამება თემას.
|
||||||||
მოცემულია
|
დეტალური
|
ინფორმაცია იმის
|
||||||
შესახებ, როდის
და რა პირობებში შეიძლება იყოს
|
||||||||
გამოყენებული
|
ახალი
|
ცოდნა
|
(მოყავს
|
|||||
მაგალითები)
|
||||||||
დასკვნები
|
და
|
ძირითადი
|
მიგნებები
|
|||||
ჩამოყალიბებულია
ლაკონურად და გასაგებად
|
||||||||
კოლეგების
|
უკუკავშირი
|
გათვალისწინებულია
|
||||||
და გამოტანილია
შესაბამისი დასკვნები
|
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||||||||||||||
არ
|
ნაკლებად
|
შეესაბამებ
|
სრულად
|
|||||||||||||||
შეესაბამებ
|
შეესაბამებ
|
ა
|
შეესაბამებ
|
|||||||||||||||
ა
|
ა
|
ა
|
||||||||||||||||
ციფრული ობიექტის
შექმნა შეესაბამება გაკვეთლის
|
||||||||||||||||||
ან პროექტით
დასახულ საგანმნათლებლო მიზნებს
|
||||||||||||||||||
ციფრული
|
რესურსების
|
და
|
ტექნოლოგიების
|
|||||||||||||||
გამოყენება
შეესაბამება
|
გაკვეთლით ან პროექტით
|
|||||||||||||||||
დასახულ საგანმნათლებლო
მიზნებს
|
||||||||||||||||||
ციფრული ობიექტი
ან გამოყენებული რესურსი არის
|
||||||||||||||||||
ინტერაქტიული
და აძლევს საშუალებას მოსწავლეს
|
||||||||||||||||||
აქტიურად ჩაერთოს
გაკვეთლის ან პროექტის
|
||||||||||||||||||
მიზნების მიღწევის პროცესში.
|
||||||||||||||||||
ციფრული ობიექტი
ან გამოყენებული რესურსი
|
||||||||||||||||||
ხელს
|
უწყობს
|
გამჭოლი
|
კომპეტენციების
|
|||||||||||||||
განვითრებას
|
||||||||||||||||||
იყენებს სასწავლო ციფრულ
ობიექტს და
|
||||||||||||||||||
ელექტრონულ რესურსებს
, ინფორმაციისა და
|
||||||||||||||||||
პროგრამული
|
უზრუნველყოფის
|
ეთიკისა და
|
||||||||||||||||
არსებული კანონმდებლობის
დაცვით
|
||||||||||||||||||
პროფესიული
პრაქტიკის კვლევის შეფასების რუბრიკები
|
||||||||||||||||||
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||||||||||||||
არ
|
ნაკლებად
|
შეესაბამება
|
სრულად
|
|||||||||||||||
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
||||||||||||||||
კვლევის
|
აქტუალობა
|
და
|
მნიშვნელობა
|
|||||||||||||||
/კვლევისმიზანის/საკვლევი საკითხების
|
||||||||||||||||||
დასაბუთებლობა,
სიცხადე, ინოვაციურობა
|
||||||||||||||||||
საკითხის ირგვლივ
არსებული ლიტერატურის
|
||||||||||||||||||
ანალიზის ადეკვატურობა
და სიღრმე
|
||||||||||||||||||
კვლევის მეთოდოლოგიის
საკვლევ საკითხთან
|
||||||||||||||||||
შესაბამისობა / კვლევის ეთიკის
საკითხების
|
||||||||||||||||||
გათვალისწინება
|
||||||||||||||||||
კვლევის
|
შედეგების
|
არგუმენტირებულად
|
||||||||||||||||
წარმოდგენა
|
||||||||||||||||||
დასკვნების
და ძირითადი მიგნებების სისწორე
|
||||||||||||||||||
და კავშირი ძირითად ტექსტთან
|
||||||||||||||||||
სპეციალურ საგანმანათლებლო საჭიროების მოსწავლესთან
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||||||||
არ
|
ნაკლებად
|
შეესაბამება
|
სრულად
|
||||||||||
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
|||||||||||
კონკრეტულ საგანში
სასწავლო მიზნების
|
|||||||||||||
მისაღწევად
|
სსსმ
|
მოსწავლის
|
ისგ
|
||||||||||
ითვალისწინებს
მოსწავლის აკადემიურ და
|
|||||||||||||
ფუნქციურ შესაძლებობებსა
და მოსწავლის
|
|||||||||||||
უნარების ძლიერ
და სუსტ მხარეებს.
|
|||||||||||||
ისგ ითვალსწინებს
მოსწავლის პიროვნულ
|
|||||||||||||
თვისებებს,
|
ინტერესებს
|
და
|
|||||||||||
ინდივიდუალურ
თავისებურებებს.
|
|||||||||||||
ისგ-ში წარმოდგენილი გრძელვადიანი
|
|||||||||||||
სასწავლო
|
მიზნები
|
ეფუძნება
|
ეროვნულ
|
||||||||||
სასწავლო
|
გეგმას
|
და
|
ადაპტირებულია
|
||||||||||
მოსწავლის
|
შესაძლებლობებისა
|
და
|
|||||||||||
საგანმანათლებლო
|
საჭირობების
|
||||||||||||
გათვალისწინებით.
|
|||||||||||||
ისგ
|
მოიცავს
|
მოსწავლის
|
ფუნქციური
|
||||||||||
უნარების განვითარების
მიზნებს.
|
|||||||||||||
სწავლისა
|
და
|
სწავლების
|
მოკლევადიანი
|
||||||||||
მიზნები და სტრატეგიები
ნათლად არის
|
|||||||||||||
ჩამოყალიბებული
|
და
|
ემსახურება
|
|||||||||||
გრძელვადიანი
|
მიზნების
|
მიღწევას
|
და
|
||||||||||
მოსწავლის კლასში ინტეგრაციას.
|
|||||||||||||
ისგ
|
მოიცავს
|
მოსწავლის
|
აკადემიური
|
||||||||||
მიღწევებისა
|
და
|
ფუნქციური
|
უნარების
|
||||||||||
განვითარების
|
პედაგოგიურ
|
შეფასებას
|
|||||||||||
(დასახულ მოკლევადიან
და გრძელვადიან
|
|||||||||||||
მიზნებთან მიმართებაში).
|
|||||||||||||
ისგ მოიცავს
მოსწავლის მშობლებთან და
|
|||||||||||||
სხვა
|
მასწავლებლებთან
|
რეგულარული
|
|||||||||||
კონსულტაციების
|
(მინიმუმ
|
თვეში
|
|||||||||||
ერთხელ) ამსახველ
ჩანაწერებს.
|
|||||||||||||
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
არ შეესაბამება
|
ნაკლებად
|
შეესაბამება
|
სრულად
|
|||||
შეესაბამება
|
შეესაბამება
|
|||||||
გაკვეთილის
|
მიზანში
|
ჩანს
|
||||||
საგანთაშორისი
|
ინტეგრირება
|
|||||||
შინაარსების
|
და
|
გამჭოლი
|
||||||
უნარ-ჩვევების
მიხედვით
|
||||||||
გაკვეთილის
|
||||||||
საქმიანობების/აქტივობების/
|
||||||||
მიზანთან
|
შესაბამისობა
|
და
|
||||||
შესაბამისი
|
სწავლების
|
|||||||
სტრატეგიების
და რესურსების
|
||||||||
გამოყენება
|
||||||||
კლასის
|
ორგანიზების
|
|||||||
ფორმების
|
||||||||
მიზანთან/აქტივობებთან
|
||||||||
შესაბამისობა
|
||||||||
საკითხების
|
||||||||
შეჯამების/შეფასების
|
||||||||
მეთოდების
|
სტანდარტთან
|
|||||||
/მიზანთან/აქტივობებთან
|
||||||||
შესაბამისობა
|
||||||||
მისაღწევი შედეგების
(ცოდნა,
|
||||||||
უნარები, დამოკიდებულებები)
|
||||||||
სიცხადე
|
და
|
დასახულ
|
||||||
მიზნებთან/სტანდარტთან
|
||||||||
შესაბამისობა.
|
მოსალოდნელი
|
|||||||
სირთულეების
გააზრება.
|
საგანმანათლებლო პროექტის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||||||
არ
|
ნაკლებად
|
შეესაბამება
|
სრულად
|
|||||||
შეესაბამებ
|
შეესაბამება
|
შეესაბამებ
|
||||||||
ა
|
ა
|
|||||||||
რამდენად
|
მნიშვნელოვანია/აქტუალურია
|
|||||||||
პროექტით გათვალისწინებული
საკითხი და
|
||||||||||
ცხადად არის
დასაბუთებული
|
||||||||||
რამდენად კონკრეტული,
მიღწევადი, ნათელი
|
||||||||||
და გაზომვადია
პროექტის მიზნები
|
||||||||||
რამდენად ემსახურება
თითოეული ამოცანა
|
||||||||||
და
|
აქტივობა
|
პროექტის
|
მიზნების
|
|||||||
მიღწევას/შედეგებზე
გასვლას
|
||||||||||
რამდენად საკმარისია
პროექტში მონაწილეთა
|
||||||||||
ცოდნა, ასაკი
და გამოცდილება პროექტით
|
||||||||||
დასახული
|
მიზნებისა
|
და
|
დაგეგმილი
|
|||||||
შედეგების მისაღწევად
|
||||||||||
რამდენად
|
აქტიურად
|
არიან
|
ჩართულნი
|
|||||||
მონაწილეები
პროქტში
|
||||||||||
დაგეგმილი
|
აქტივობები
|
რამდენად
|
||||||||
ემსახურება
თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში
|
||||||||||
გამოყენებას
|
||||||||||
რამდენად
|
იკვეთება პროექტის
|
სასწავლო
|
||||||||
დისციპლინებთან კავშირი, და
მასში
|
||||||||||
სხვადასხვა
დისციპლინების ინტეგრირება
|
||||||||||
რამდენად
|
საკმარისია
|
ვადები
|
პროექტის
|
|||||||
შედეგების მისაღწევად
|
||||||||||
რამდენად თვალსაჩინოდ
და რეალისტურად
|
||||||||||
არის
|
გაწერილი
|
პროექტით
|
||||||||
გათვალისწინებული
|
მოსალოდნელი
|
|||||||||
მოკლევადიანი და გრძლევადიანი შედეგები
|
||||||||||
(შეესაბამება
მიზნებს და ამოცანებს),
|
||||||||||
რამდენად
|
არის
|
გათვალისწინებული
|
||||||||
პროექტის
|
მონიტორინგისა
|
და
|
შეფასების
|
|||||||
სტრატეგია (სავარაუდო კრიტერიუმები,
|
||||||||||
რომლებიც
|
მიუთითებენ
|
პროექტის
|
||||||||
წარმატებას)
|
||||||||||
რამდენად არის
გაანალიზებული პროექტის
|
||||||||||
განხორცილების
|
რისკები
|
და
|
შესაძლო
|
|||||||
ხარვეზები და
მათი თავიდან აცილების გზები
|
||||||||||
რამდენად
|
ლოგიკურად
|
არის
|
აგებული
|
|||||||
პროექტი (თანამიმდევრობა), ლაკონური
და
|
||||||||||
მარტივი ენა
|
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის თვითშეფასების სქემა
რა
იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?
|
|
რა
ისწავლე ამ გაკვეთილზე?
|
|
რა
გააკეთე ამ გაკვეთილზე?
|
|
ვისთან
ერთად იმუშავე?
|
|
რა გააკეთე
კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?
|
|
რა
ვერ გააკეთე კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
|
|
რა
გინდა, შემდეგში უკეთ გააკეთო?
|
No comments:
Post a Comment