ს ი ლ ა ბ უ ს ი
სასწავლო საგნის
დასახელება - სამოქალაქო
განათლება სასწავლო კლასი
- მე -9 კლასიქსნის საჯარო სკოლის პედაგოგი : თამარ კასრაძესასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში -ეროვნული სასწავლო
გეგმით გათვალისწინებული საგანი ისწავლება მთელი სასწავლო წელი სულ 70 სთ . სამოქალაქო განათლება ხელს უწყობს ცოდნის
შეძენას ,რაც აუცილებელია მოსწავლის თავისუფალ პიროვნებად და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებისათვის.სხვადასხვა
საზოგადოებრივი მეცნიერების შესწავლა ეხმარაება მოსწავლეს ,რომ მსოფლიოს კონტექსრში
გაიაზროს საკუთარი ქვეყნის საზოგადოებრივი ,კულტურული,ეკონომიკური პოლიტიკური ინტერესები.სამოქალაქო
განათლება ეხმარება მოსწავლეს ადამიანისა უფლებების დაცვასა და პიროვნების პატივისცემაში,საკუთარი და სხვისი თვითმყოფადობაში.ამიტომ მნიშვნელოვანია
მოსწავლეებში კრიატიული და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.
სასწავლო საგნის
შესწავლის აუცილებელი საბაზისო
კომპერენცია.
. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ
საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;. ტექნოლოგიური
თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მოპოვება,დამუშავება
და ანალიზი.. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს დამოუკიდებლად ცხოვრება,გადაწყვერილებების მიღება ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.. მოსწავლეს უნდა
ჩამოუყალიბდეს ჰუმანური მსოფლმხედველობა..მოსწავლეებს უნდა
გამოუმუშავდეთ მტკიცე ნებისყოფა და შეეძლოთ ურთიერთ -დახმარება.
რესურსი: -მოსწავლის წიგნი--სამოქალაქო განათლება
ავტორი : ნინო
ტალახაძე,თამარ ბრეგვაძე.... გამომცემლობა
: სიდი თვალსაჩინოება -პლაკატები,ალტერნატიული
სახელმძღვანელოები ,ტექნიკური საშუალებები- ინტერნეტი,პროექტორი,ვიდეო ფილმები
და დოკუმენტური მასალები/ადამიანური რესურსები - კათედრაზე კოლეგებთან საუბარი
და მათი რჩევების გათვალისწინება.,აზრების გაცვლა-გამოცვლა.
კურსის ორგანიზება
:
სასწავლო მეთოდები
- პრობლემითი სწავლების მეთოდი /პროექტი/,თანამშრომლობითი და კონკურენტული სწავლების
მეთოდი.მეცადინეობის
ფორმები - ლექციური,ჯგუფური,წყვილებში,როლური თამაში,დისკუსია,დებარები,პრეზენტაციები....
კლასი:
IX
საგანი: სამოქალაქო განათლება ავტორთა
ჯგუფი: ნინო ტალახაძე; თამარ ქალდანი; თამარ ბრეგვაძე; ივანე პეტრიაშვილი;
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა
;
კვირეული დატვირთვა: 2 სთ
საათების რაოდენობა: სულ 70 სთ
საგნის მასწავლებელი: თამარ კასრაძე
N
|
თემა და მასში შემავალი საკითხები
|
სთ-ების რაოდენობა
|
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასების სისტემა
|
შენიშვნა
|
თავი 1 პიროვნული განვითარება
პიროვნების არსი
ღირებულებები და პრინციპები
მოთხოვნილებები და ინტერესები
თავისუფალი ნება და გადაწყვეტილებები
ადამიანის უფლებები და მოვალეობები
ვირჩევთ პროფესიას
პრაქტიკუმი: გააცანით თქვენი არჩევანი თანაკლასელებს
შრომის ბაზარი
შექმენი შენი კეთილდღეობა
ბაზარი და კონკურენცია
ადამიანი სოციალური არსებაა
სკოლა-საზოაგდოების მოდელი
ოჯახი-ძირითადი საზოგადოებრივი ინსტიტუტი
პრაქტიკუმი
პიროვნული და საზოგადოებრივი კონფლიქტები
კონფლიქტის მოგვარების სამართლებრივი გზები
მრავალფეროვნება და მულტიკულტურალიზმი
პრაქტიკუმი
შემაჯამებელი სამუშაო
|
23
სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
მოქ.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული
თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.
მოქ.IX.2. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში.
მოქ.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების
განვითარებისათვის.
მოქ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს საკუთარი მომავალი
საქმიანობის გეგმა.
|
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;
|
სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-
,,როგორ გავხდე აქტიური მოქალაქე,,
|
შეფასების რუბრიკები;
|
||
თავი 2 თვითმმართველობა და მმართველობა
რა არის სახელმწიფო
სახელმწიფოს მმართველობის მოწყობა
სახელმწიფოს ტერიტორიული მოწყობა
კონსტიტუცია
რას ნიშნავს, იყო სახელმწიფოს მოქალაქე
ხელისუფლების დანაწილება და მართვის დონეები
საკანონმდებლო ხელისუფლება
აღმასრულებელი ხელისუფლება
სასამართლო ხელისუფლება
ნაფიც მსაჯულთა სასამართლო
დემოკრატია და მისი ბარომეტრი
დემოკრატიის ისტორია და საქართველო
შემაჯამებელი სამუშაო
მონაწილეობა დემოკრატიულ მმართველობაში
სამართალი და მორალი
თვითმმართველობა და თვითმმართველობაში მონაწილეობა
პრაქტიკუმი
მოსწავლეთა თვითმმართველობა
პრაქტიკუმი: ჩვენი კლასის კონსტიტუცია
არჩევნები
პრაქტიკუმი: ვატარებთ არჩევნებს
|
25
სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
მოქ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან
დააკავშიროს საქართველოს მრავალფეროვნების ძირითად მახასიათებლები.
მოქ.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა
და პირობების კვლევა.
მოქ.IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებები და თავისუფლებები, მოვალეობები და პასუხისმგებლობები.
მოქ.IX.10. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემა.
მოქ.IX.11. მოსწავლეს შეუძლია სკოლის თვითმმართველობის დემოკრატიულ პროცესში
ნაყოფიერი მონაწილეობა.
|
ნიშანთა სისტემით კითხვა;
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;
ესსეს წერა;
|
სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-
1.თანამშრომლობა ადგილობრივ ხელისუფლებასთან;
2.მონაწილეობა სკოლის თვითმმართველობაში;
საქართველოს კონსტიტუცია;
|
შეფასების რუბრიკები;
|
||
თავი 3: მდგრადი განვითარება
უსაფრთხო
სკოლა
ტრეფიკინგი-მონობის
თანამედროვე ფორმა
უსაფრთხო
მიგრაცია
ჯანსაღი
ცხოვრების წესი
თამბაქო
ალკოჰოლი
ნარკოტიკი
აივ-ინფექცია
ტუბერკულოზი
პრაქტიკუმი
შენ და
ეკონომიკა
გვაქვს
საქონელი და მომსახურება
რესურსები
და მისი სახეები
ბიუჯეტი
და გადასახადები
ინვესტიციები
და მოგება
პრაქტიკუმი
|
22
სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
მოქ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის
გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღ წესს.
მოქ. IX 6. მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
მოქ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან
დააკავშიროს საქართველოს მრავალფეროვნების ძირითად მახასიათებლები.
მოქ.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა
და პირობების კვლევა.
|
პროექტი;
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;
|
PIN-ის მიერ მოწოდებული სასწავლო ფილმები ;
სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-1.თანამშრომლობა
საზოგადოებრივი სარგებლისათვის,,
ნინო გვარამაძე და ნინო მიწიშვილი;
|
შეფასების რუბრიკები;
|
ს ი ლ ა ბ უ ს ი
სასწავლო საგნის დასახელება - სამოქალაქო განათლება სასწავლო კლასი - მე -9 კლასიქსნის საჯარო სკოლის პედაგოგი : თამარ კასრაძესასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში -ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი ისწავლება მთელი სასწავლო წელი სულ 70 სთ . სამოქალაქო განათლება ხელს უწყობს ცოდნის შეძენას ,რაც აუცილებელია მოსწავლის თავისუფალ პიროვნებად და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებისათვის.სხვადასხვა საზოგადოებრივი მეცნიერების შესწავლა ეხმარაება მოსწავლეს ,რომ მსოფლიოს კონტექსრში გაიაზროს საკუთარი ქვეყნის საზოგადოებრივი ,კულტურული,ეკონომიკური პოლიტიკური ინტერესები.სამოქალაქო განათლება ეხმარება მოსწავლეს ადამიანისა უფლებების დაცვასა და პიროვნების პატივისცემაში,საკუთარი და სხვისი თვითმყოფადობაში.ამიტომ მნიშვნელოვანია მოსწავლეებში კრიატიული და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.
სასწავლო საგნის შესწავლის აუცილებელი საბაზისო კომპერენცია.
. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;. ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მოპოვება,დამუშავება და ანალიზი.. მოსწავლემ უნდა შეძლოს დამოუკიდებლად ცხოვრება,გადაწყვერილებების მიღება ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.. მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს ჰუმანური მსოფლმხედველობა..მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ მტკიცე ნებისყოფა და შეეძლოთ ურთიერთ -დახმარება.
რესურსი: -მოსწავლის წიგნი--სამოქალაქო განათლება
ავტორი : თ.მეიფარიანი
გამომცემლობა : სიდი თვალსაჩინოება -პლაკატები,ალტერნატიული სახელმძღვანელოები ,ტექნიკური საშუალებები- ინტერნეტი,პროექტორი,ვიდეო ფილმები და დოკუმენტური მასალები/ადამიანური რესურსები - კათედრაზე კოლეგებთან საუბარი და მათი რჩევების გათვალისწინება.,აზრების გაცვლა-გამოცვლა.კურსის ორგანიზება :
თემატური გეგმა
სამოქალაქო განათლება
Xკლასი
პედაგოგი : თამარ კასრაძე
N
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათ
რაო
|
ჩატ
დრო
|
რესურსი
|
მიზანი
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
1
|
ეგავიცნოთ ერთმანეთი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. თაბახის ფურცელი ,ფლომასტერი
|
გაათვითცნობიერებენ თავის თავს.და რა ადგილი უკავიათ საზოგადოებაში.ჯგუფში მუშაობის,მსჯელობის, დასკვნების გამოტანის
უნარ –ჩვევებს.
|
მოქ.X.1. აანალიზებს
საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.
|
|
2
|
რა მსურს და რა შემიძლია
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი .ინტერნეტი
|
პიროვნული ღირსებით მოპოვებული წარმატების ჩამოყალიბება,ისტის,
|
მოქ.X.1. აანალიზებს
საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.
|
|
3
|
ჩემი ოცნების გმირი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო . კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
ღირსეული პიროვნებების შეფასება,ვინ არის გმირი და ვინ არა.
|
მოქ.X.1. აანალიზებს
საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.
|
|
4
|
დროის წრფე–ჩემი მომავალი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. რვეული.ფლომასტერი .
|
საკუთარი წარსულის შეცდომების
აღმოფხვრა გადახედვა მომავლის ზუსტი დაგეგმვა
|
მოქ.X.1. აანალიზებს
საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.
|
|
5
|
ვიდრე პროფესიას აირჩევდე
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი,
რვეული
|
გამოიმუშვებენ პროფესიების არჩევის უნარ –ჩვევებს
|
მოქ.X.1. აანალიზებს
საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.
|
|
6
|
როგორ მინდა ვიცხოვრ ო
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.
|
გამოიმუშავებენ პროფესიების არჩევის უნარ –ჩვევებს.
|
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.
|
|
7
|
ძველი და ახალი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო . კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
გამოიმუშავებენ პროფესიების არჩევის უნარ –ჩვევებს.
|
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.
|
|
8
|
მამა და შვილი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი რვეული.
|
გამოიმუშვებენ პროფესიების არჩევის უნარ –ჩვევებს.
|
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.
|
|
9
|
მე საზოგადოებაში
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.
|
სოციალურ ჯგუფთან თანამშრომლობის უნარ– ჩვევებს
|
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.
|
|
10
|
მე და ჩემი ოჯახი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.
|
ოჯახის ტრადიციების წარსულის ისტორიას.
|
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.
|
|
11
|
ქორწინება და კანონი
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.
|
საქართველოს კანონის შესწავლის უნარ ჩვევებს (ქორწინება და კანონი)
|
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
|
|
12
|
მინდა შევქმნა ოჯახი
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი რვეული.
|
საქართველოს კანონის შესწავლის უნარ ჩვევებს (ქორწინება და კანონი)
|
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
|
|
13
|
მინდა ვიყო პიროვნება
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი რვეული.
|
პიროვნების ჩამოყალიბების უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
|
|
14
|
მასა და ბრბო
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
პიროვნების ჩამოყალიბების უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
|
|
15
|
ვარ საქართველოს მოქალაქე
|
2
|
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.
|
საქართველოს კონსტიტუციის გამოყენების უნარ –ჩვევებს
|
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
|
|
შმაჯამებელი
|
1
|
|
|
|
|
16
|
მინდა გავხდე დიდი
|
1
|
თ.მეიფარიანი .სახელმძღვანელო. ავტოკალამი რვეული.
ფლომასტერი
|
საქართველოს კონსტიტუციის გამოყენების უნარ –ჩვევებს(მოქალაქეობა)
|
მოქ.X.4. შეისწავლის
და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
|
17
|
გაერო და საერთაშორისო სამართლებრივი დოკუმენტები
|
2
|
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. რვეული.ფლომასტერი
|
საერთაშორისო სამართლის ცოდნის უნარ ჩვევებს(გაერო )
|
მოქ.X.4. შეისწავლის
და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
18
|
უფლებები და თავისუფლებები
|
2
|
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. რვეული.ფლომასტერი
|
ადამიანის უფლებებისა და თავისუფლებების ძირეული ცოდნის უნარ ჩვევებს.
|
მოქ.X.4. შეისწავლის
და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
19
|
მივასიკვდილოთ უპოვარნი
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
უფლებებისა და თავისუფლებების ძირეულ ცოდნის უნარ ჩვევებს.
|
მოქ.X.4. შეისწავლის
და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
|
20
|
სიკვდილით დასჯა და სიცოცხლის უფ
|
2
|
თ .მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი. რვეული.ფლომასტერი
|
უფლებებისა და თავისუფლებების ძირეული ცოდნის უნარ ჩვევებს.
|
მოქ.X.4. შეისწავლის
და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
|
21
|
ვინ არის მთავარი
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
|
ლიდერის უნარ ჩვევების გამომუშავებას
და
მის თვისებებს .
|
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს დაიცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.
|
|
22
|
მთავრობა და ხელისუფლება
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო .კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
მთავრობისა და ხელისუფლების მოვალეობის შესრულების
სეწავლაში და კომპიუტერთან მუშაობის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.
|
|
23
|
ჩემი ხატია სამშობლო
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
საქართველოს დროშისა და გერბის შესწავლის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.
|
|
24
|
ხელისუფლების დანაწილება
|
2
|
თ.მეიფარიანი .სახელმძღვანელო ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
სამართლებრივი სახელმწიფოსა და სასამართლოს დამოუკიდებლობის შესწავლა. საქართველოს კონსტიტუციის გამოყენების უნარ –ჩვევებსა
|
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.
|
|
25
|
ერთი მოქალაქე ერთი ხმა
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო
.კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
არჩევნებში ხმის მიცემის დამოკიდებულებას. ხმის მიცემის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.7. აანალიზებს
დემოკრატიული
საზოგადოებისთვის
დამახასიათებელი
ინსტიტუტების
ფუნქციებს.
|
|
26
|
არჩევანი–შენ...
|
1
|
თ.მეიფარიანი .სახელმძღვანელო
.ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
|
არჩევნებში ხმის მიცემის დამოკიდებულებას..
ხმის მიცემის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.7. აანალიზებს
დემოკრატიული
საზოგადოებისთვის
დამახასიათებელი
ინსტიტუტების
ფუნქციებს.
|
|
27
|
როცა გენდობიან
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
არჩევნებში ხმის მიცემის დამოკიდებულებას.. ხმის მიცემის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.7. აანალიზებს
დემოკრატიული
საზოგადოებისთვის
დამახასიათებელი
ინსტიტუტების
ფუნქციებს.
|
|
28
|
სიტყვიდან საქმეზე
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო
.ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
|
გამოფენის,საზოგადოებრივი დისკუსიის ორგანიზების
უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
29
|
ფაქტია თუ მოსაზრება?
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო
.ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
|
სიტყვის, პრესის თავისუფლების გამოფენის
საზოგადოებრივი დისკუსიის ორგანიზების უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
30
|
კორუფცია
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი
.ინტერნეტი.ფორმატი
|
კომპიუტერთან მუშაობის კორუფციის აღმოფხვრის უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
31
|
შენი ჯანმრთელობა შეს ხელთაა!
|
1
|
თ.მეიფარიანი .სახელმძღვანელო .კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაცნობიერება. ცხოვრების ჯანსაღი წესის და მკვიდრების აუცილებლობის გააზრება, ჯამრთელობაზე ნიკოტინის უარყოფითი გავლენის გააზრება.
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
32
|
ალკოჰოლი
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაცნობიერება. ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრების აუცილებლობის გააზრებ ჯამრთელობაზე
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
33
|
ნარკომანია მავნე ჩვევა თუ ავადმყოფობა?
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
კრიტიკულიაზროვნების უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
34
|
რა არის დამოკიდებულება?!
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
კრიტიკულიაზროვნების უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
|
|
შემაჯამებელი
|
1
|
|
|
|
|
35
|
აივ ინფექცია/შიდსი
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო . კომპიუტერი .ინტერნეტი.ფორმატი
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის
გაცნობიერება.
ურთიერთობის
უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება
|
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
|
|
36
|
გამოხატე შენი პოზიცია
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაცნობიერება.
ურთიერთობის უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
|
37
|
როცა საჭიროა თქვი „არა“!
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
ადამიანებთან ურთიერთობისა
და დამოკიდებულების
უნარ– ჩვევებს
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
|
38
|
ვისაც შენი დახმარება სჭირდება
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.
|
ადამიანებზე შენდობისა და დახმარების
უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
|
39
|
როდესაც ტავს დამცირებულად გრძნობ
|
1
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.
ავტოკალამი
რვეული.ფლომასტერი
|
ადამიანებზე შენდობისა და დახმარების
უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
|
40
|
კონფლიქტები შინ და გარეთ
|
2
|
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო
ავტოკალამი რვეული.
|
კონფლიქტების მოგვარების
უნარ ჩვევებს
|
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
|
41
|
ადამიანით ვაჭრობა (ტრეფიკინგი)
|
2
|
თ.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო. კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
|
ადამიანითმოვაჭრეების (ტრეფიკიორების),
მათშორისგადამბირებელთა მიერგამოყენებული ტაქტიკის ამოცნობის უნარ –ჩვევების გამომუშავებას.
|
შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.
|
|
|
შემაჯამებელი
|
|
|
|
V კლასის თემატური გეგმა ისტორიაში
თემა
1.
რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულსა და დღევანდელობის შესწავლაში?
2.
ჩვენი სამშობლო–საქართველo
3.სად მდებარეობს და ვის ემეზობლება საქართველო?
4.საქართველოს ბუნებრივი პირობები
5.საქართველოს რელიეფი
6. საქ . ბუნებრივი რესურსები
7.საქართველოს
ბუნებრივი რესურსები
8.საქართველოს დაცული ტერიტორიები
9.დმანისი
10.თრიალეთის კულტურა
11.რა როლს ასრულებდა შავი ზღვა საქართველოსათვის
ძველად
12.შავი ზღვის მნიშვნელობა დღესაც
12.პირველი ქართული სახელმწიფო.მეფე ფარნავაზი
13.ქრისტიანობის გავრცელება საქართველოში
14.ასურელი მამების ნაკვალევზე.
15.კლდეში ნაკვეთი დასახლებები
16/17 .თამარ მეფე
18.გზები და მიმოსვლის საშუალებები
19.საქართველოს
ციხესიმაგრეები
20. Semajamebeli samuSao
21./22. Tbilisi-saqarTvelos dedaqalaqi
23.mtkvari
24.Sida qarTli
25.qvemo qarTli
26/27.kaxeTi
28./29. TuSeTi
30/31 .FSavi
32/33. xevsureTi
34/35 .xevi
36/37 .mTiuleTi\
38/39. imereTi
40/41 .samegrelo
42/43. Guria
44/45. svaneTi
46/47. raWa
48/49. leCxumi
50/51. afxazeTi
52/53. samcxe
54/55. javaxeTi
56/57. aWara
Semajamebeli samuSao
58/59. saqarTvelos istoriuli miwebi
60.aRmosavleTi saqarTvelos istoriuli qalaqebi
61. dasavleT saqarTvelos
istoriuli qalaqebi
62. xvna-Tesva
63. marcvleulis mosavlis aReba
64.ras amzadebdnen marcvleulisgan
saqarTveloSi?
65. rTveli
66.mecxvareoba
67.ras amzadebdnen matylisagan mTaSi?
68.Tibva
69. meTuneoba
70.Semajamebeli samuSao
71.qarTuli sacxovrebeli saxli
72.tradiciuli da Tanamedrove ojaxi
73.stumarTmaspinZloba
74.qorwili saqarTveloSi
75.Soba-axali weli saqarTveloSi
76.qarTuli xalxuri musika da cekva
77.berikaoba-yeenoba TbiliSi
78. saxadiani avadmyofobis
movla Zvel saqarT.
79.aRzrdis xalxuri wesebi
80. sportuli saqarTvelo
81.ganaTlebis kerebi saqarTveloSi
82.wera-kiTxvi gamavrcelebeli sazogadoebidan universitetamde
Semajamebeli
samushao
|
თარიღი
|
საათი
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
1
|
მიზანი
Iswavlian moswavleebi sakuTari da samSoblosa
warsulsa da dRevandelobas.
Gaecnobian saq. teritoriiebis dayofas,ra kavSiri
aqvs amas adgilmdebareobas.
Moswavleebi gamoikvleven romelia saq. mezobeli qveynebi da ra roli aqvs sazRvris dadgenaSi.
rogoria bunebrivi pirobebi da ra gansazrvravs maT
mravalferovnebas.
warmodgenas Seuqmnis saq. reliefze da
mis mravalferovnebaze.
saqarTvelosSi gavrcelebul bunebrivi resursebis,
anu bunebis im obieqtebsa da movaleobebis, romelebsac adamianebi saarsebod
iyenebdene, amJamad iyenebdnen an momavalSi gamoiyneben.
saqrTvelos bunebis ramdenime dacul
teritorias.isinisagangebod Seqmnea im mizniT, rom iSviaTi mcenareebi,
cxovelebi,bunebis ZeglebiT Tu kulturulimemkvidreoba SevinarCunoT da davicvaT.
Es gakveTili mniSvnelovani arqeologiuri aRmoaCenis Sesaxeb mogiTxrobs. Am aRmoCenam
Secvala mecnierTa warmodgena dedamiwaze adamianTa gansaxlebis Sesaxeb.
Es gakveTili warsulSi saqarTvelos teritoriaze
arsebul TrialeTis kulturas gagacnobs.
Am gakveTilidan Seityob,ra ekonomikur da kulturuli
mniSvneloba hqonda Savi zRvas saqarTvelosTvis Zvelad.
Am gakveTilidan SeityobT, ra rols asrulebda Savi
zRva saqarTvelos dRevandel ekonomikur cxovrebaSi.
Am gakveTlidan SeityobT, rogor Seiqmna pirveli
qaruli erTiani saxelmwifo, ra rolsi Seasrula am saqmeSi qarTlis mefem
farnavazma egrisis mmarTvelma qujim.
Am gakveTilidan SeityobT, rogor mivida adamiani
erTi RmerTis ariarebis ideamde da rogor Semovida qristianoba saqrTveloSi.
Am gakveTilidan SeityobT, ra aris monasters da vin
iyvnen saqarTveloSi moRvawe asaureli mamebi:
Gaecnobian saqarTveloSi arsebul kldeSi nakveT
umniSvnelovanes dasaxlebebs.
Gaecnobian, Tu rogor marTavda Tamar mefe da ra
didi safrTxe aacila man Cvens qveyanas.
rogor iyo Zvelad gzebi da mimosvlis saSualeba.
Gaecnobian saq. cixesimagreebs da Seityoben ,ra mizniT aSenebdnen maT
Zvelad.
saqarTvelos dedaqalaqs dam is mosaxleobas da RirsSesaniSnav adgilebs.
Seityoben ra mniSvneloba da sargebeli moaqvs md.
Mtkvars.
Gaecnobian Sida qarTlis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesanisnaobebs.
Gaecnobian kaxeTis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian TuSeTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis
RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian fSavi bunebas,mosaxleobis saqmianobasa
da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian xevsureTi bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian
xevis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian mTiuleTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian imereTis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian samegrelo bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian guriis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian svaneTis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian raWis
bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian leCxumis bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian afxazeTis mosaxleobis saqmianobasa da
kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian
samcxes bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian javaxeTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian aWaris bunebas,mosaxleobis
saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.
Gaecnobian saq. istoriu miwebs.miiReben mokle cnobebs
iq mcxovrebTa da awmyos Sesaxeb
.gaecnobian istoriual qalaqebs da qveynis
sameurneo-kulturul cxovrebas.
Gaecnobian dasav. saq. qalaqebs,romlebsac didi
istoriuli warsuliT aris cnobili.
rogor mohyavda saqarTveloSi marcvali.
Gaecnobian yurZnis aRebis wess saq.teritoriaze
.
saq. mecxvareobis Sesaxeb.
ras amzadebdnen matylisgan mTaSi.
Gaecnobian qarTvelTa erT-erT uZveles
saqmianobas-Tibvas.
Gaecnobian saqarTveloSi Cveni winaprebi soflad
rogor saxlebSi cxovrobdnen da xis damuSavebis tradicias.
Ganasxvaveben Tanamedrove da Zvel qarTuli ojaxis
adaT-wesebs.
Gaecnobian saqarTveloSi arsebul
stumarTmaspinZlobis Taviseburebas.
Gaecnobian saqarTveloSesaswaulebTi qorwilis
adaT-wesebs.da ganixilaven fSavis magaliTze.
Gaecnobian Sobasa da axali wlis dResaswaulebTan
dakavSirebul zogierT xalxur tradicias.
Ganixilaven qarTul sakravebs da ra Taviseburebebi
axasiaTebs qarTul cekvebs.
tradiciul dResaswauls-berikaoba-yeenoba.
aRzrdis xalxur wesebsa da tradiciebs.
saqarTvelos
sportul tradiciebs.
Ra mniSvneloba hqonda ganaTlebis miRebas da
saganmanaTleblo kerebs.
ra safrTxe
daemuqra 19 sau. Qart. Enas da
ganaTlebas.rogor SeZles qarT. Mwerlebma qarTuli
enisaTvis sicocxlis dabruneba.
Masalis
gameoreba.
|
No comments:
Post a Comment