სილაბუსები და თემატური გეგმები



                                   
                  ს  ი  ლ  ა  ბ  უ  ს  ი
სასწავლო საგნის დასახელება   -  სამოქალაქო  განათლება სასწავლო კლასი -  მე -9 კლასიქსნის საჯარო სკოლის პედაგოგი :  თამარ კასრაძესასწავლო  საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში -ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი ისწავლება მთელი სასწავლო წელი      სულ 70  სთ   .                  სამოქალაქო განათლება ხელს უწყობს ცოდნის შეძენას ,რაც აუცილებელია მოსწავლის თავისუფალ პიროვნებად და  პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებისათვის.სხვადასხვა საზოგადოებრივი მეცნიერების შესწავლა ეხმარაება მოსწავლეს ,რომ მსოფლიოს კონტექსრში გაიაზროს საკუთარი ქვეყნის საზოგადოებრივი ,კულტურული,ეკონომიკური პოლიტიკური ინტერესები.სამოქალაქო განათლება ეხმარება მოსწავლეს ადამიანისა უფლებების დაცვასა და პიროვნების პატივისცემაში,საკუთარი  და სხვისი თვითმყოფადობაში.ამიტომ მნიშვნელოვანია მოსწავლეებში კრიატიული და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.
                         სასწავლო საგნის  შესწავლის აუცილებელი საბაზისო                                                       კომპერენცია.
. მოსწავლემ  უნდა შეძლოს  ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციებისა და ღირებულებების  მიმართ  საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;. ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მოპოვება,დამუშავება და ანალიზი.. მოსწავლემ უნდა შეძლოს დამოუკიდებლად ცხოვრება,გადაწყვერილებების მიღება ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.. მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს ჰუმანური მსოფლმხედველობა..მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ მტკიცე ნებისყოფა და შეეძლოთ ურთიერთ -დახმარება.

  რესურსი: -მოსწავლის წიგნი--სამოქალაქო განათლება
                                    ავტორი : ნინო ტალახაძე,თამარ ბრეგვაძე....                                    გამომცემლობა : სიდი                                     თვალსაჩინოება -პლაკატები,ალტერნატიული სახელმძღვანელოები  ,ტექნიკური საშუალებები- ინტერნეტი,პროექტორი,ვიდეო ფილმები და დოკუმენტური მასალები/ადამიანური რესურსები - კათედრაზე კოლეგებთან საუბარი და მათი რჩევების გათვალისწინება.,აზრების გაცვლა-გამოცვლა.
   კურსის  ორგანიზება :
სასწავლო  მეთოდები - პრობლემითი სწავლების მეთოდი /პროექტი/,თანამშრომლობითი და კონკურენტული სწავლების მეთოდი.მეცადინეობის  ფორმები - ლექციური,ჯგუფური,წყვილებში,როლური თამაში,დისკუსია,დებარები,პრეზენტაციები....






კლასი: IX        
 საგანი:  სამოქალაქო განათლება    ავტორთა ჯგუფი: ნინო ტალახაძე; თამარ ქალდანი; თამარ ბრეგვაძე; ივანე პეტრიაშვილი;
                 ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა ;  
კვირეული დატვირთვა: 2  სთ            
 საათების რაოდენობა:    სულ 70  სთ
საგნის მასწავლებელი: თამარ კასრაძე


N
თემა და მასში შემავალი საკითხები
სთ-ების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
შენიშვნა



თავი 1 პიროვნული განვითარება
პიროვნების არსი

ღირებულებები და პრინციპები

მოთხოვნილებები და ინტერესები

თავისუფალი ნება და გადაწყვეტილებები

ადამიანის უფლებები და მოვალეობები


ვირჩევთ პროფესიას

პრაქტიკუმი: გააცანით თქვენი არჩევანი თანაკლასელებს

შრომის ბაზარი

შექმენი შენი კეთილდღეობა

ბაზარი და კონკურენცია

ადამიანი სოციალური არსებაა

სკოლა-საზოაგდოების მოდელი

ოჯახი-ძირითადი საზოგადოებრივი ინსტიტუტი

პრაქტიკუმი

პიროვნული და საზოგადოებრივი კონფლიქტები

კონფლიქტის მოგვარების სამართლებრივი გზები

მრავალფეროვნება და მულტიკულტურალიზმი
პრაქტიკუმი


შემაჯამებელი სამუშაო
23
სთ















2სთ

2სთ




















2სთ










2სთ

მოქ.IX.1.  მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი  პიროვნული  თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.

მოქ.IX.2. მოსწავლეს შეუძლია  განსაზღვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში.





მოქ.IX.3.  მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების განვითარებისათვის.

მოქ.IX.4.  მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;

სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-
,,როგორ გავხდე აქტიური მოქალაქე,,


შეფასების რუბრიკები;


თავი 2 თვითმმართველობა და მმართველობა

რა არის სახელმწიფო

სახელმწიფოს მმართველობის მოწყობა

სახელმწიფოს ტერიტორიული მოწყობა

კონსტიტუცია

რას ნიშნავს, იყო სახელმწიფოს მოქალაქე

ხელისუფლების დანაწილება და მართვის დონეები

საკანონმდებლო ხელისუფლება

აღმასრულებელი ხელისუფლება

სასამართლო ხელისუფლება

ნაფიც მსაჯულთა სასამართლო

დემოკრატია და მისი ბარომეტრი

დემოკრატიის ისტორია და საქართველო

შემაჯამებელი სამუშაო

მონაწილეობა დემოკრატიულ მმართველობაში

სამართალი და მორალი

თვითმმართველობა და თვითმმართველობაში მონაწილეობა

პრაქტიკუმი

მოსწავლეთა თვითმმართველობა

პრაქტიკუმი: ჩვენი კლასის კონსტიტუცია

არჩევნები

პრაქტიკუმი: ვატარებთ არჩევნებს



25
სთ
















































2სთ


2სთ

2სთ


2სთ

2სთ




მოქ.IX.7.  მოსწავლეს შეუძლია  ერთმანეთთან  დააკავშიროს საქართველოს  მრავალფეროვნების  ძირითად მახასიათებლები.

მოქ.IX.8.  მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა.

მოქ.IX.9.  მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს საქართველოს  მოქალაქის კონსტიტუციური  უფლებები და თავისუფლებები, მოვალეობები და პასუხისმგებლობები.

მოქ.IX.10.  მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს  საქართველოს  სახელმწიფო  მმართველობის სისტემა.


მოქ.IX.11.  მოსწავლეს შეუძლია   სკოლის თვითმმართველობის დემოკრატიულ პროცესში ნაყოფიერი მონაწილეობა.
ნიშანთა სისტემით კითხვა;
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;
ესსეს წერა;
სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-
1.თანამშრომლობა ადგილობრივ ხელისუფლებასთან;
2.მონაწილეობა სკოლის თვითმმართველობაში;
საქართველოს კონსტიტუცია;
შეფასების რუბრიკები;


თავი 3: მდგრადი განვითარება

უსაფრთხო სკოლა

ტრეფიკინგი-მონობის თანამედროვე ფორმა

უსაფრთხო მიგრაცია

ჯანსაღი ცხოვრების წესი

თამბაქო

ალკოჰოლი

ნარკოტიკი

აივ-ინფექცია

ტუბერკულოზი

პრაქტიკუმი

შენ და ეკონომიკა

გვაქვს საქონელი და მომსახურება

რესურსები და მისი სახეები

ბიუჯეტი და გადასახადები

ინვესტიციები და მოგება

პრაქტიკუმი





22
სთ

2სთ






2სთ











2სთ










2სთ

2სთ

2სთ

მოქ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია  პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღ  წესს.

მოქ. IX 6.  მოსწავლეს შეუძლია   საზოგადოებრივი უსაფრთხოების  ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.

მოქ.IX.7.  მოსწავლეს შეუძლია  ერთმანეთთან  დააკავშიროს საქართველოს  მრავალფეროვნების  ძირითად მახასიათებლები.

მოქ.IX.8.  მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა.
პროექტი;
მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში;
ჯგუფური მუშაობა;
სიტუაციური ამოცანები;
გონებრივი იერიში;
სიტუაციის მოდელირება;
დისკუსია;
მოზაიკა;
პრეზენტაცია;
PIN-ის მიერ მოწოდებული სასწავლო ფილმები ;





სამოქალაქო განათლების დამხმარე სახელმძღვანელოები-1.თანამშრომლობა საზოგადოებრივი სარგებლისათვის,,
ნინო გვარამაძე და ნინო მიწიშვილი;

შეფასების რუბრიკები;


ს  ი  ლ  ა  ბ  უ  ს  ი
სასწავლო საგნის დასახელება   -  სამოქალაქო  განათლება სასწავლო კლასი -  მე -9 კლასიქსნის საჯარო სკოლის პედაგოგი :  თამარ კასრაძესასწავლო  საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში -ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი ისწავლება მთელი სასწავლო წელი      სულ 70  სთ   .                  სამოქალაქო განათლება ხელს უწყობს ცოდნის შეძენას ,რაც აუცილებელია მოსწავლის თავისუფალ პიროვნებად და  პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებისათვის.სხვადასხვა საზოგადოებრივი მეცნიერების შესწავლა ეხმარაება მოსწავლეს ,რომ მსოფლიოს კონტექსრში გაიაზროს საკუთარი ქვეყნის საზოგადოებრივი ,კულტურული,ეკონომიკური პოლიტიკური ინტერესები.სამოქალაქო განათლება ეხმარება მოსწავლეს ადამიანისა უფლებების დაცვასა და პიროვნების პატივისცემაში,საკუთარი  და სხვისი თვითმყოფადობაში.ამიტომ მნიშვნელოვანია მოსწავლეებში კრიატიული და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.
                         სასწავლო საგნის  შესწავლის აუცილებელი საბაზისო                                                       კომპერენცია.
. მოსწავლემ  უნდა შეძლოს  ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციებისა და ღირებულებების  მიმართ  საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;. ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მოპოვება,დამუშავება და ანალიზი.. მოსწავლემ უნდა შეძლოს დამოუკიდებლად ცხოვრება,გადაწყვერილებების მიღება ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.. მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს ჰუმანური მსოფლმხედველობა..მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ მტკიცე ნებისყოფა და შეეძლოთ ურთიერთ -დახმარება.

  რესურსი: -მოსწავლის წიგნი--სამოქალაქო განათლება

           ავტორი : .მეიფარიანი

            გამომცემლობა : სიდი                                     თვალსაჩინოება -პლაკატები,ალტერნატიული სახელმძღვანელოები  ,ტექნიკური საშუალებები- ინტერნეტი,პროექტორი,ვიდეო ფილმები და დოკუმენტური მასალები/ადამიანური რესურსები - კათედრაზე კოლეგებთან საუბარი და მათი რჩევების გათვალისწინება.,აზრების გაცვლა-გამოცვლა.
   კურსის  ორგანიზება :
სასწავლო  მეთოდები - პრობლემითი სწავლების მეთოდი /პროექტი/,თანამშრომლობითი და კონკურენტული სწავლების მეთოდი.მეცადინეობის  ფორმები - ლექციური,ჯგუფური,წყვილებში,როლური თამაში,დისკუსია,დებარები,პრეზენტაციები....





თემატური გეგმა

 სამოქალაქო  განათლება 

Xკლასი
 
პედაგოგი : თამარ  კასრაძე
N
გაკვეთილის თემატიკა
საათ
რაო
ჩატ
დრო
                                        რესურსი
                                                                 მიზანი
მოსალოდნელი შედეგები
1
ეგავიცნოთ ერთმანეთი
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.  თაბახის ფურცელი ,ფლომასტერი
გაათვითცნობიერებენ  თავის თავს.და რა ადგილი უკავიათ საზოგადოებაში.ჯგუფში მუშაობის,მსჯელობის, დასკვნების     მოტანის     უნარჩვევებს.
მოქ.X.1. აანალიზებს საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.

2
რა მსურს და რა ემიძლია
1
.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო.   კომპიუტერი .ინტერნეტი
პიროვნული ღირსებით მოპოვებული წარმატების ჩამოყალიბება,ისტის,
მოქ.X.1. აანალიზებს საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.

3
ჩემი ოცნების გმირი
1
.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო . კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
ღირსეული პიროვნებების შეფასება,ვინ არის  გმირი და ვინ არა.

მოქ.X.1. აანალიზებს საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.

4
დროის წრფეჩემი მომავალი
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   რვეული.ფლომასტერი .
საკუთარი წარსულის          შეცდომების  აღმოფხვრა    გადახედვა მომავლის  ზუსტი დაგეგმვა
მოქ.X.1. აანალიზებს საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.

5
ვიდრე პროფესიას აირჩევდე
1
 .მეიფარიანი.   სახელმძღვანელო.        ავტოკალამი, რვეულ
 გამოიმუშვებენ პროფესიების არჩევის    უნარჩვევებს
მოქ.X.1. აანალიზებს საკუთარ პიროვნულ თვისებებს.

6
როგორ მინდა ვიცხოვრ 
1
 .მეიფარიანი.   სახელმძღვანელო.        ავტოკალამი რვეული.
 გამოიმუშავებენ პროფესიების არჩევის  უნარჩვევებს.
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.

7
ძველი და ახალი
1
.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო . კომპიუტერი.  ინტერნეტი.ფორმატი
გამოიმუშავებენ პროფესიების არჩევის   უნარჩვევებს.
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.

8
მამა და შვილი
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.       ავტოკალამი რვეული.
გამოიმუშვებენ პროფესიების არჩევის    უნარჩვევებს.
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.

9
მე საზოგადოებაში
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.        ავტოკალამი რვეული.
სოციალურ ჯგუფთან თანამშრომლობის             უნარჩვევებს
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.

10
მე და ჩემი ოჯახი
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.            ავტოკალამი რვეული.
ოჯახის ტრადიციების წარსულის ისტორიას.
მოქ.X.2.განსაზღვრავს საკუთარ ადგილსა და მნიშვნელობას საზოგადოებაში.

11
ქორწინება და კანონი
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.         ავტოკალამი რვეული.
საქართველოს კანონის შესწავლის უნარ ჩვევებს  (ქორწინება და კანონი)
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
12
მინდა შევქმნა ოჯახი
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.       ავტოკალამი რვეული.
საქართველოს კანონის შესწავლის უნარ ჩვევებს (ქორწინება და კანონი)
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
13
მინდა ვიყო პიროვნება
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.     ავტოკალამი რვეული.
პიროვნების ჩამოყალიბების  უნარ ჩვევებს
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
14
მასა და ბრბო
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.        ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
პიროვნების ჩამოყალიბების  უნარ ჩვევებს
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.
15
ვარ საქართველოს მოქალაქე
2

.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.           ავტოკალამი რვეული.
საქართველოს კონსტიტუციის გამოყენების უნარჩვევებს
მოქ.X.3. გეგმავს თავის მომავალს.

შმაჯამებელი
1



16
მინდა გავხდე დიდი
1
.მეიფარიანი .სახელმძღვანელო.    ავტოკალამი რვეული.                  ფლომასტერი
საქართველოს    კონსტიტუციის გამოყენების უნარჩვევებს(მოქალაქეობა)
მოქ.X.4. შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.

17
გაერო და საერთაშორისო სამართლებრივი დოკუმენტები
2


.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   რვეული.ფლომასტერი
საერთაშორისო სამართლის ცოდნის უნარ ჩვევებს(გაერო )
მოქ.X.4. შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.

18
უფლებები და თავისუფლებები
2

.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო.   რვეული.ფლომასტერი
ადამიანის უფლებებისა და თავისუფლებების ძირეული    ცოდნის  უნარ ჩვევებს.
მოქ.X.4. შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.

19
მივასიკვდილოთ  უპოვარნი
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
უფლებებისა და  თავისუფლებების       ძირეულ  ცოდნის უნარ ჩვევებს.
მოქ.X.4. შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.

20
სიკვდილით დასჯა და სიცოცხლის უფ
     2
 .მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.    ავტოკალამი. რვეული.ფლომასტერი
უფლებებისა და თავისუფლებების  ძირეული  ცოდნის   უნარ ჩვევებს.
მოქ.X.4. შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.

21
ვინ არის მთავარი
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.     ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
ლიდერის უნარ ჩვევების           გამომუშავებას და                 მის თვისებებს .
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს დაიცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.

22
მთავრობა და ხელისუფლება
2
.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო  .კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
მთავრობისა და ხელისუფლების მოვალეობის  შესრულების                          სეწავლაში და კომპიუტერთან     მუშაობის უნარ ჩვევებს
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.

23
ჩემი ხატია სამშობლო
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.             ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
საქართველოს               დროშისა და გერბის შესწავლის უნარ ჩვევებს
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.

24
ხელისუფლების დანაწილება
2
.მეიფარიანი  .სახელმძღვანელო           ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
სამართლებრივი სახელმწიფოსა და სასამართლოს  დამოუკიდებლობის შესწავლა. საქართველოს კონსტიტუციის გამოყენების უნარჩვევებსა
მოქ.X.5.საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებთან დაკავშირებით გამოიმუშავებს და იცავს საკუთარ პოზიციას, აფასებს სხვა პოზიციებს.

25
ერთი მოქალაქე ერთი ხმა
1
.მეიფარიანი.            სახელმძღვანელო  .კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
არჩევნებში ხმის მიცემის  დამოკიდებულებას.  ხმის მიცემის  უნარ ჩვევებს
მოქ.X.7. აანალიზებს დემოკრატიული საზოგადოებისთვის დამახასიათებელი ინსტიტუტების ფუნქციებს.

26
არჩევანიშენ...
1
.მეიფარიანი         .სახელმძღვანელო                              .ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
არჩევნებში ხმის მიცემის დამოკიდებულებას..                   ხმის მიცემის უნარ ჩვევებს
მოქ.X.7. აანალიზებს დემოკრატიული საზოგადოებისთვის დამახასიათებელი ინსტიტუტების ფუნქციებს.

27
როცა გენდობიან
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                                  ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
არჩევნებში ხმის მიცემის დამოკიდებულებას.. ხმის მიცემის უნარ ჩვევებს
მოქ.X.7. აანალიზებს დემოკრატიული საზოგადოებისთვის დამახასიათებელი ინსტიტუტების ფუნქციებს.

28
სიტყვიდან საქმეზე
1
.მეიფარიანი.        სახელმძღვანელო                              .ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
გამოფენის,საზოგადოებრივი დისკუსიის                ორგანიზების   უნარ ჩვევებს
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
29
ფაქტია თუ მოსაზრება?
1
.მეიფარიანი.        სახელმძღვანელო                                 .ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
  სიტყვის, პრესის თავისუფლების           გამოფენის         საზოგადოებრივი  დისკუსიის    ორგანიზების   უნარ ჩვევებს

მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
30
კორუფცია
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.         კომპიუტერი .ინტერნეტი.ფორმატი
კომპიუტერთან  მუშაობის  კორუფციის აღმოფხვრის უნარ  ჩვევებს

მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
31
შენი ჯანმრთელობა შეს ხელთაა!
1
  .მეიფარიანი .სახელმძღვანელო  .კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
 ჯანსაღი ცხოვრების წესის  მნიშვნელობის  გაცნობიერება.   ცხოვრების ჯანსაღი    წესის და მკვიდრების აუცილებლობის  გააზრება,    ჯამრთელობაზე ნიკოტინის  უარყოფითი გავლენის  გააზრება 


მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
32
ალკოჰოლი
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
     ჯანსაღი ცხოვრების    წესის  მნიშვნელობის  გაცნობიერება.   ცხოვრების ჯანსაღი  წესის დამკვიდრების აუცილებლობის   გააზრებ     ჯამრთელობაზე
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
33
ნარკომანია მავნე ჩვევა თუ ავადმყოფობა?
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
კრიტიკულიაზროვნების    უნარ ჩვევების     ჩამოყალიბება
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
34
რა არის დამოკიდებულება?!
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                                ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
კრიტიკულიაზროვნების    უნარ ჩვევების  ჩამოყალიბება
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.

შემაჯამებელი
1



35
აივ ინფექცია/შიდსი
2
.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო  . კომპიუტერი .ინტერნეტი.ფორმატი
     ჯანსაღი ცხოვრების            წესის მნიშვნელობის                    გაცნობიერება.                   ურთიერთობის                        უნარ ჩვევების            ჩამოყალიბება
მოქ.X.6.თანამშრომლობს თანატოლებთან და მოზრდილებთან საერთო ინტერესების განსახორციელებლად.
36
გამოხატე შენი პოზიცია
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                               ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
     ჯანსაღი  ცხოვრების   წესის  მნიშვნელობის   გაცნობიერება.                     ურთიერთობის უნარ             ჩვევების ჩამოყალიბება
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
37
როცა საჭიროა თქვიარა!
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                               ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
ადამიანებთან   ურთიერთობისა                        და დამოკიდებულების                        უნარჩვევებს
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
38
ვისაც შენი დახმარება სჭირდება
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                             ავტოკალამი რვეული.
ადამიანებზე შენდობისა         და  დახმარების                    უნარ ჩვევებს
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
39
როდესაც ტავს დამცირებულად  გრძნობ
1
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.                                ავტოკალამი რვეული.ფლომასტერი
ადამიანებზე შენდობისა და          დახმარების უნარ ჩვევებს
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
40
კონფლიქტები შინ და გარეთ
2

.მეიფარიანი.  სახელმძღვანელო                           ავტოკალამი რვეული.
კონფლიქტების მოგვარების                           უნარ ჩვევებს
მოქ.X.8.მონაწილეობს საზოგადოების კეთილდღეობის ხელშემწყობ საქმიანობაში.
41
ადამიანით ვაჭრობა (ტრეფიკინგი)
2
.მეიფარიანი. სახელმძღვანელო.   კომპიუტერი. ინტერნეტი.ფორმატი
ადამიანითმოვაჭრეების           (ტრეფიკიორების), მათშორისგადამბირებელთა  მიერგამოყენებული ტაქტიკის    ამოცნობის  უნარჩვევების  გამომუშავებას.
შეისწავლის და აანალიზებს თანამედროვე საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან მოვლენებსა და პროცესებს.


შემაჯამებელი





 V კლასის  თემატური  გეგმა  ისტორიაში
           თემა
1.   რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულსა და დღევანდელობის  შესწავლაში?

2.   ჩვენი სამშობლო–საქართველo


3.სად მდებარეობს და ვის ემეზობლება საქართველო?

4.საქართველოს ბუნებრივი პირობები



5.საქართველოს რელიეფი



6. საქ . ბუნებრივი რესურსები






7.საქართველოს
ბუნებრივი რესურსები







8.საქართველოს დაცული ტერიტორიები




9.დმანისი




10.თრიალეთის კულტურა



11.რა როლს ასრულებდა შავი ზღვა საქართველოსათვის ძველად
12.შავი ზღვის მნიშვნელობა დღესაც

12.პირველი ქართული სახელმწიფო.მეფე ფარნავაზი



13.ქრისტიანობის გავრცელება საქართველოში



14.ასურელი მამების ნაკვალევზე.




15.კლდეში ნაკვეთი დასახლებები


16/17 .თამარ მეფე



18.გზები და მიმოსვლის საშუალებები
19.საქართველოს ციხესიმაგრეები

20. Semajamebeli  samuSao


21./22. Tbilisi-saqarTvelos dedaqalaqi



23.mtkvari



24.Sida qarTli



25.qvemo qarTli


26/27.kaxeTi



28./29. TuSeTi



30/31  .FSavi





32/33.   xevsureTi     




34/35  .xevi





36/37  .mTiuleTi\






38/39.  imereTi







40/41  .samegrelo






42/43.  Guria



44/45.   svaneTi





46/47.   raWa





48/49.   leCxumi





50/51.   afxazeTi



52/53.   samcxe





54/55.   javaxeTi






56/57.   aWara



Semajamebeli  samuSao

58/59. saqarTvelos istoriuli  miwebi



60.aRmosavleTi saqarTvelos istoriuli qalaqebi


61.  dasavleT saqarTvelos istoriuli qalaqebi


62. xvna-Tesva


63. marcvleulis mosavlis aReba

64.ras amzadebdnen marcvleulisgan saqarTveloSi?


65. rTveli



66.mecxvareoba




67.ras amzadebdnen matylisagan mTaSi?



68.Tibva





69. meTuneoba



70.Semajamebeli samuSao




71.qarTuli  sacxovrebeli saxli





72.tradiciuli da Tanamedrove ojaxi

  


73.stumarTmaspinZloba


74.qorwili saqarTveloSi




75.Soba-axali weli saqarTveloSi




76.qarTuli xalxuri musika da cekva


77.berikaoba-yeenoba TbiliSi

78. saxadiani  avadmyofobis movla Zvel saqarT.

79.aRzrdis xalxuri wesebi

80. sportuli  saqarTvelo


81.ganaTlebis kerebi saqarTveloSi




82.wera-kiTxvi gamavrcelebeli sazogadoebidan universitetamde




Semajamebeli samushao
თარიღი
საათი

   1


   1


   1


   1

   1


   1



1





 1


 1



 1

 1

1

1


1



1



1

1


1

1


2

 1

1

1

2

2

2


2


2


2



2



2



2

2


2


2


2


2

2



2

1

1


1


1

1

1

1

1








მიზანი

Iswavlian moswavleebi sakuTari da samSoblosa warsulsa da dRevandelobas.

Gaecnobian saq. teritoriiebis dayofas,ra kavSiri aqvs amas adgilmdebareobas.

Moswavleebi gamoikvleven romelia saq.  mezobeli qveynebi da ra roli aqvs sazRvris dadgenaSi.

rogoria bunebrivi pirobebi da ra gansazrvravs maT mravalferovnebas.

warmodgenas Seuqmnis saq.  reliefze da  mis mravalferovnebaze.


saqarTvelosSi gavrcelebul bunebrivi resursebis, anu bunebis im obieqtebsa da movaleobebis, romelebsac adamianebi saarsebod iyenebdene, amJamad iyenebdnen an momavalSi gamoiyneben.


saqrTvelos bunebis ramdenime dacul teritorias.isinisagangebod Seqmnea im mizniT, rom iSviaTi mcenareebi, cxovelebi,bunebis ZeglebiT Tu kulturulimemkvidreoba SevinarCunoT da davicvaT.

Es gakveTili mniSvnelovani arqeologiuri  aRmoaCenis Sesaxeb mogiTxrobs. Am aRmoCenam Secvala mecnierTa warmodgena dedamiwaze adamianTa gansaxlebis Sesaxeb.

Es gakveTili warsulSi saqarTvelos teritoriaze arsebul TrialeTis kulturas gagacnobs.

Am gakveTilidan Seityob,ra ekonomikur da kulturuli mniSvneloba hqonda Savi zRvas saqarTvelosTvis Zvelad.

Am gakveTilidan SeityobT, ra rols asrulebda Savi zRva saqarTvelos dRevandel ekonomikur cxovrebaSi.


Am gakveTlidan SeityobT, rogor Seiqmna pirveli qaruli erTiani saxelmwifo, ra rolsi Seasrula am saqmeSi qarTlis mefem farnavazma egrisis mmarTvelma qujim.

Am gakveTilidan SeityobT, rogor mivida adamiani erTi RmerTis ariarebis ideamde da rogor Semovida qristianoba saqrTveloSi.

Am gakveTilidan SeityobT, ra aris monasters da vin iyvnen saqarTveloSi moRvawe asaureli mamebi:

Gaecnobian saqarTveloSi arsebul kldeSi nakveT umniSvnelovanes dasaxlebebs.

Gaecnobian, Tu rogor marTavda Tamar mefe da ra didi safrTxe aacila man Cvens qveyanas.


rogor iyo Zvelad gzebi da mimosvlis saSualeba.
Gaecnobian saq. cixesimagreebs  da Seityoben ,ra mizniT aSenebdnen maT Zvelad.




saqarTvelos dedaqalaqs dam is mosaxleobas da  RirsSesaniSnav adgilebs.

Seityoben ra mniSvneloba da sargebeli moaqvs md. Mtkvars.

Gaecnobian Sida qarTlis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesanisnaobebs.

Gaecnobian kaxeTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian TuSeTis  bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian fSavi bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian xevsureTi bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

 Gaecnobian xevis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian mTiuleTis bunebas,mosaxleobis  saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.


Gaecnobian imereTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.


Gaecnobian samegrelo bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.



Gaecnobian guriis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian svaneTis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian raWis
  bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian leCxumis bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian afxazeTis mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

 Gaecnobian samcxes bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.

Gaecnobian javaxeTis bunebas,mosaxleobis  saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.


Gaecnobian aWaris bunebas,mosaxleobis saqmianobasa da kuTxis RirsSesaniSnaobebs.


Gaecnobian saq. istoriu miwebs.miiReben mokle cnobebs iq mcxovrebTa da awmyos Sesaxeb

.gaecnobian istoriual qalaqebs da qveynis sameurneo-kulturul cxovrebas.

Gaecnobian dasav. saq. qalaqebs,romlebsac didi istoriuli warsuliT aris cnobili.

rogor mohyavda saqarTveloSi marcvali.



Gaecnobian yurZnis aRebis wess saq.teritoriaze
.

saq. mecxvareobis Sesaxeb.




ras  amzadebdnen  matylisgan mTaSi.


Gaecnobian qarTvelTa erT-erT uZveles saqmianobas-Tibvas.











Gaecnobian saqarTveloSi Cveni winaprebi soflad rogor saxlebSi cxovrobdnen da xis damuSavebis tradicias.



Ganasxvaveben Tanamedrove da Zvel qarTuli ojaxis adaT-wesebs.


Gaecnobian saqarTveloSi arsebul stumarTmaspinZlobis Taviseburebas.

Gaecnobian saqarTveloSesaswaulebTi qorwilis adaT-wesebs.da ganixilaven fSavis magaliTze.

Gaecnobian Sobasa da axali wlis dResaswaulebTan dakavSirebul zogierT xalxur tradicias.

Ganixilaven qarTul sakravebs da ra Taviseburebebi axasiaTebs qarTul cekvebs.

tradiciul dResaswauls-berikaoba-yeenoba.



aRzrdis xalxur wesebsa da tradiciebs.

saqarTvelos  sportul tradiciebs.

Ra mniSvneloba hqonda ganaTlebis miRebas da saganmanaTleblo kerebs.
ra  safrTxe daemuqra 19 sau. Qart. Enas da


ganaTlebas.rogor SeZles qarT. Mwerlebma qarTuli enisaTvis sicocxlis dabruneba.

Masalis  gameoreba.





2015-2016 სასწავლო წლისთემატური გეგმა



No comments:

Post a Comment